Operácia spermatokély

Zmyslom extirpácie (marsupializácie) spermatokély je odstránenie spermatokély ako bolestivého alebo obťažujúceho novotvaru v obsahu mieška. Pri operácii vzniká 1 rez na miešku.

Operácia nevyžaduje zvláštnu prípravu. V deň operácie je potrebné klásť dôraz na hygienu genitálu. Pre možnosť zvýšeného krvácania odporúčame pacientom neužívať 3 týždne pred operáciou lieky, ktoré obsahujú kyselinu acetylsalicylovú (napr. acylpyrín, aspirín, anopyrín). V deň operácie pacient nesmie pred výkonom jesť, na operáciu prichádza s interným predoperačným vyšetrením.

Operácia sa vykonáva celkovej anestézii alebo lokálnej anestézii. Použitý samovstrebávací šicí materiál zabezpečí pacientovi úplný komfort a bezbolestný priebeh výkonu. Výsledkom operácie je odstránenie spermatokély ako bolestivého alebo obťažujúceho novotvaru v obsahu mieška.

V pooperačnom období treba počítať s výskytom bolesti, modrín a opuchu v mieste operačnej rany a mieška, ktoré sa zvyčajne stratia do 14 dní. Bezprostredne po operácii má pacient kompresívny obväz na miešku a na operačnej rane. Hygiena operovanej oblasti sa vykonáva omytím rán bežne dostupnými dezinfekčnými roztokmi (Betadine). Odporúča sa robiť kúpele rany v harmančeku a minimálne ešte 2-3 týždne prípadne mastiť ranu Framykoinom aspoň 1x denne.

V pooperačnom období je potrebné mať aspoň 3 dni na miešku kompresívny obväz a aspoň 14 dní nosiť tesné spodné prádlo, prípadne suspenzor.

Sú veľmi zriedkavé. Zväčša sa obmedzujú len na mierne pooperačné bolesti, pretrvávajúci opuch mieška a operačnej rany, prejavy zvýšeného krvácania. V prípade, že sú stehy ponechané v rane dlhšiu dobu, môžu po nich zostávať viditeľné jazvičky, väčšinou v podobe otvorov v koži.