Liečba nadmerného potenia

Popis zákroku:

Hyperhidróza je lekársky termín pre nadmerné potenie, pre chorobu, ktorá sa začína obvykle v mladosti a bez liečby sprevádza postihnutého celým životom.

Jedným zo spôsobov odstránenia nadmerného potenia je aplikácia botulotoxínu – klobásového jedu. Botulotoxín je všeobecne známy ako účinný prostriedok na odstránenie vrások, no málokto vie, že je vhodný aj na odstránenie nadmerného potenia. Princípom účinku je zabránenie prevodu vzruchov z  nervových vlákien na potné žľazy. Prípravok sa aplikuje do podkožia postihnutej oblasti tenkou ihlou. Predtým môžeme urobiť iódškrobový test (Minor’s test), ktorý zvýrazní miesto, kde je produkcia potu najvýraznejšia.
Miesta aplikácie:

Priebeh zákroku:

Samotný zákrok prebieha rýchlo, niekoľkými vpichmi - podľa lokalizácie a typu vrások, bolestivosť sa zužuje len na pocit jemného vpichu.

Starostlivoť po zákroku:

Po zákroku je nevyhnutné dodržať nasledovné pravidlá:

Nástup účinku:

Účinok nastupuje za 3 až 10 dní. Trvanie je 4-12 mesiacov. Nejde však o trvalé vyliečenie, ale výrazné obmedzenie. Úplné zníženie potenia sa dá dosiahnuť len chirurgickou cestou.

Komplikácie zákroku:

Opuch v okolí vpichu, svrbenie, modrina v mieste vpichu, bolestivosť pri zákroku, prechodne znížená svalová sila (aplikácia do oblasti dlaní). V ojedinelých prípadoch sa efekt nerozvinie (prítomnosť protilátok v organizme proti BTX typu A). Vpichové ľahké začervenania, či drobné modrinky ustupujú do 48 hodín. Modrinky a opuchy sú krátkodobé, pocity pálenia a bolesti pri vpichu sú individuálne. Zákroky sa nevykonávajú u pacientov mladších ako 18 rokov, u tehotných a dojčiacich žien, u pacientov s nervovo-svalovým ochorením (myastenia gravis, Lambert Eaton syndróm), pri poruchách zrážania krvi, zápale v mieste vpichu, užívaní niektorých liekov (aminoglykozidové antibiotiká, spektinomycín, myorelaxanciá, lokálne anestetiká, nesteroidné antireumatiká, antikoagulanciá, blokátory kalciových kanálov).

Objednajte sa